Articole

Regulamentul de compensare a pierderilor în agricultură, aprobat de Guvern

Cabinetul de miniștri a aprobat, astăzi, în ședință de Guvern, Regulamentul de acordare a compensațiilor pentru a acoperi parțial prejudiciile din sectorul agricol cauzate de calamitățile naturale.

Regulamentul stabilește modalitatea de recepționare și examinare a dosarelor, inclusiv stabilirea și acordarea compensațiilor din Bugetul de Stat prin intermediul AIPA. Ministrul Agriculturii, Dezvoltării Regionale și Mediului, Ion Perju, a vorbit în cadrul ședinței despre scopul proiectului de document.

„Lipsa de precipitații în perioada de toamnă-iarnă și primăvară timpurie au provocat daune considerabile producătorilor agricoli din țară. Comisiile teritoriale au inspectat suprafața afectată de aceste calamități, constatând că aceasta constituie peste 250 mii ha de culturi agricole. Prezentul proiect are scopul de a reglementa procesul de acordare a suportului financiar de stat în sumă de 100 milioane  lei, din Fondul Național de Dezvoltare a Agriculturii și Mediului Rural, pentru compensarea parțială a pierderilor, suferite de producătorii agricoli, ca urmare a înregistrării secetei (la culturile cerealiere de toamnă) și căderilor de grindină (la culturile horticole). Compensația va fi acordată pentru câmpurile de culturi cerealiere din prima grupă, afectate de secetă, în măsură de 60% și mai mult, precum și pentru culturile horticole, afectate de grindină, în măsură de 60% și mai mult. Acest ajutor va oferi posibilitate producătorilor agricoli să-și compenseze parțial cheltuielile generate la întreprinderi”, a menționat Ion Perju.

Solicitanții vor trebui să depună dosarele de solicitare a compensației la subdiviziunile teritoriale ale AIPA din raza teritorială în care își desfășoară activitatea. Dosarul de acordare a compensației va conţine următoarele documente obligatorii:

a) cererea de acordare a compensației;

b) declaraţia, pe propria răspundere, privind completitudinea dosarului și veridicitatea informaţiei înscrise în documentele prezentate;

c) copia extrasului din Registrul de stat al persoanelor juridice sau a certificatului de înregistrare a gospodăriei ţărăneşti;

d) copia extrasului din Registrul bunurilor imobile sau din Registrul contractelor de arendă;

e) copia Actului de constatare a pagubelor pentru recolta anului 2020, cauzate de secetă sau grindină;

f) copia primelor 8 file din Pașaportul Proiectului de înființare a plantației horticole sau copia schiței de proiect în cazul plantațiilor de arbuști fructiferi și căpșun.

g) copia de pe certificatul privind atribuirea codului IBAN, eliberat de către banca comercială;

h) copia Actului de înființare a plantației perene, întocmit conform legislației.

Termenul limită de depunere a dosarului este 18 septembrie 2020.

Sursă: madrm.gov.md

⚡️ Urmărește știrile Agroexpert pe ->  Telegram  |  Viber  |  Facebook  |  Instagram  |  News letter!