Articole

SUA: Cantități uriașe de lapte sunt zilnic împrăștiate pe câmpurile agricole sau date la canal

Din cauză că nu mai au unde să vândă după ce restaurantele, școlile și instituțiie s-au închis, producătorii de lapte au luat o decizie radicală în SUA. Cantități uriașe de lapte sunt zilnic împrăștiate pe câmpurile agricole sau, în loc să ajungă în cisterne, sunt date la canal.

La fel ca în alte părți ale lumii și în SUA, închiderea în masă a restaurantelor și școlilor a impus o schimbare bruscă de la piețele angro de servicii alimentare către magazinele alimentare cu amănuntul. Astfel, a fost creat un coșmar logistic și de ambalare pentru fabricile care procesează lapte, unt și brânză.

Șoferii sunt greu de găsit, oamenii se tem să mai lucreze

O altă problemă ar fi că se găsesc din ce în ce mai greu transportatori deoarece șoferii se tem să nu se infecteze. Și vânzările către piețele majore de export de produse lactate s-au redus pe măsură ce sectorul serviciilor alimentare se oprește în mare măsură la nivel global.

Aceste inconveniente ale industriei de lactate indică probleme în lanțul global de aprovizionare cu alimente. Afacerea produselor lactate s-a lovit mai greu și mai devreme decât alte mărfuri agricole, deoarece produsele sunt foarte perisabile.

În aceste condiții, fermierii americani sunt forțați să arunce laptele. Jason Leedle, membru al cooperativei Dairy Farmers of America (DFA), cea mai mare din SUA, a aruncat zilnic peste 17.700 de litri de lapte de la cele 480 de vaci ale sale, de la începutul săptămânii trecute. DFA, care are 7.500 de membri, a declarat că a cerut și altor fermieri din cooperativă să facă la fel, dar nu a specificat numărul acestora.

Fermierii vor fi plătiți pentru laptele aruncat

Cooperativele supraveghează comercializarea laptelui pentru toți membrii lor și se ocupă de logistica transportului. Leedle a spus că va fi plătit pentru laptele pe care îl aruncă, dar plățile nu acoperă veniturile pierdute.

De asemenea, alte cooperative au anunțat măsuri asemănătoare, sau chiar mai drastice. Achizițiile cu amănuntul de lapte au crescut cu aproape 53% pentru săptămâna încheiată pe 21 martie, în timp ce vânzările de unt au crescut cu peste 127%, iar brânza a crescut cu peste 84%, comparativ cu aceeași perioadă a unui an mai devreme, potrivit datelor Nielsen, pe fondul panicii inițiale care a golit magazinele.

Totodată, prețul mediu cu amănuntul al laptelui de vacă a crescut cu 11,2% în săptămâna încheiată pe 21 martie, comparativ cu un an mai devreme, arată datele Nielsen.

Sursă: Agrointel.ro

⚡️ Urmărește știrile Agroexpert pe ->  Telegram  |  Viber  |  Facebook  |  Instagram  |  News letter!