Consumul de produse agroalimentare crește spectaculos în România. În luna decembrie 2019, vânzările cu amănuntul de produse alimentare, băuturi și tutun au avansat cu 17,7% comparativ cu luna anterioară și cu 9,4% față de aceeași perioadă din 2018 (serie brută), conform datelor Institutului Național de Statistică. Aceasta este categoria de produse care a înregistrat cea mai mare creștere în comerțul intern cu amănuntul.
Per total, în 2019, vânzările de produse agroalimentare au fost cu 6% mai mari decât în 2018.
Conform datelor Eurostat, la nivelul Uniunii Europene și în zona euro se remarcă o scădere a vânzărilor de produse agroalimentare (-0,3% în decembrie 2019 față de decembrie 2018 în UE-27, serie ajustată ținând cont de numărul de zile lucrătoare și sezonalitate; -0,7% în zona euro; +8,1%, serie ajustată, pentru România).
În totalul vânzărilor în comerțul cu amănuntul, incluzând și produsele nealimentare și carburanţii pentru autovehicule, România, de asemenea, a înregistrat în luna decembrie 2019 cea mai mare creștere din Uniunea Europeană, comparativ cu decembrie 2018, cu 8,3% (serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și sezonalitate), fiind urmată de Ungaria (+6,1%) și Malta (+5.6%). În medie, în Uniunea Europeană (UE-27), creșterea a fost de 1,9%.